Monday, December 7, 2009

Nasi Ayam (ummi's version :))

ummi mmg suka otter2 resepi ikut selera . nasi ayam nie pun ummi otter gak. actually, ummi tak kisah nasik ayam camana pun. tp ummi suka masak sesuatu yg walid suka makan. klu nasik ayam yg cam kita makan kt kedai tu, siap ada sup dan kicap. tp ummi buat sup utk letak kt nasik. ummi tak pakai air rebusan ayam semata2 sbb walid tak suka. so, ayam tu ummi buat sup dulu. then supnya ummi letak kat beras yg telah di basuh dan ditoskan. kicap pun ummi tak sediakan. ayam yg telah dibuat sup tu ummi goreng...then ummi buat ayam masak tomato. takpun, ummi goreng ayam je dan kuah sambal nya ummi tumis bawang putih. pastu, letak cili kering yg telah diblender. masukkan garam dan gula secukup rasa. sayurannya cam biasala...timun, salad dan tomato yg telah dihiris. tp dlm pic tu takde tomato. tomato dah abis plak masa tu .


dalam nasik plak, ummi letak carrot yg telah diparut. klu nak tambah kismis pun boleh...heheheee, ikut suka je kan

1 comment: