Tuesday, January 7, 2014

Orientasi / induksi Ameera Aesya - 1 Abu Daud


Murabbi2 SRIH sedang menyambut ketibaan Pelajar & Ibubapa pada hari induksi/orientasi Tahun 1 2014.


Alhamdulillah, kesyukuran yang tidak terhingga. Ameera Aesya sudah melangkah ke tahun 1 di SRIH. Tempat harapan ummi dan walid untuk aesya menimba ilmu bersama kakak (balqis) dan abang (ammar).

Hari induksi aesya ni pada 31 dec 2013. Walid dan Balqis yang temankan. Kalau dilihat pada foto di bawah ni, yg ada 4 bulatan tu, Balqis ada menyelit kat tepi pakai tudung labuh purple. Sibuk dia nak ikut sekali dan itu pertama kali Balqis mengenakan tudung labuh. 
 

 Kalau di foto bawah ini, aesya duduk kanan sekali. Foto2 ini umi ambil dari facebook Sekolah Islam Hidayah. Masa ni walid masuk dewan dengar taklimat berhubung pembelajaran anak2 di SRIH. 


 Ummi suka tengok ustazah2 di SRIH, semuanya brtudung labuh termasuklah pekerja perempuan yang membersihkan kawasan sekolah. Mudah2an anak2 ummi mendapat tarbiah sebaiknya apabila berada di kalangan murabbi2nya & sahabat2 yang menitik beratkan ajaran Islam ... insyaAllah.


Walid ada cerita, masa taklimat di dewan, kaunselor ini ada berucap dan banyak info yang walid dapat dalam mendidik anak2.

 (Petikan dari fb Sekolah Islam Hidayah)
Sekolah Islam Hidayah menyediakan seorang kaunselor yang berkhidmat untuk kedua-dua sekolah SRIH dan SMIH. Beliau ialah Dr Adnan bin Omar. Beliau berkelulusan PhD dalam bidang kaunseling dari USA. Pernah berkhidmat di USA. Sebelum berkhidmat dengan Hidayah, beliau telah berkhidmat di beberapa kolej ternama di Kuala Lumpur. Kelihatan Dr Adnan bersama ustaz SRIH ketika menyambut ketibaan pelajar baru SRIH pada 1 Jan 2014.


No comments:

Post a Comment